بازاریابی محتوا چیست؟

Content Marketing و یا بازاریابی محتوا به شما کمک می کنه تا مشتریان قبلیتون رو حفط کنید و مشتریان جدیدی بدست بیارید.این نوع بازاریابی بصورت ویژه در کسب و کار های اینترنتی به شما کمک می کنه که موفقیت بیشتری کسب کنید.

چرخه بازاریابی محتوا

1 – تحقیق و جستجو و تعیین موضوع

در قدم اول هم زمان با شروع کسب کارتون باید موضوع محتوایی که میخواین برای مخاطبینتون ارائه کنید مشخص بشه.

تو این مرحله شما باید خودتون رو بذارید جای مشتریانی که تا حالا داشتید و همینطور مشتریانی که میخواید ازین به بعد پیدا کنید، و از نگاه اون ها به موضوع نگاه کنید.بعد از اون موضوع محتوایی خودتون رو مشخص کنید.

 

2- تولید محتوا

بعد از اینکه تقویم محتوایی شما تکمیل شد باید برید سراغ افراد خلاقی که تو حوزه طراحی محتوایی خلاقیت و مهارت دارن. مثل گرافیستا، نویسنده ها، تولید کننده های فیلم تبلیغاتی و…

و بهشون فرصت بدین که محتوایی که شما نیاز دارید رو بهتون ارائه بدن.

معمولا کار آفرینای بزرگ اجازه میدن که بیشتر اینجور کار ها برون سپاری بشن.چون قائل به این هستن که چون مشتریان از بیرون میان پس خلاقیت هم بهتره که از بیرون سرچشمه بگیره یا یه همچین چیزی.

 

3 – ارزیابی و بهینه سازی

قبلا تمرکز بیشتر روی کلمات کلیدی بود، اما اخیرا محققین به این نتیجه رسیدن که بهتره تمرکزتون رو روی اعتماد سازی برای مخاطبین خاصتون قرار بدین. به عبارت دیگه نباید با کلمات کلیدی مخاطبین رو فریب داد و بهتره که با عناوینی که انتخاب می کنیم به جلب اعتماد مشتریانمون بپردازیم.علاوه بر این محتوا باید در یک قالب بندی درست و جذاب و قابل هضم برای مخاطبین ارائه بشن.محتوای تصویری به شدت توصیه میشه.

 

4 – انتشار محتوا

مرحله بعدی انتشار محتواست.شما باید همیشه یک طرح  برای انتشار مطالبتون داشته باشید.

وبسایت ها، وبلاگ ها و صفحات اجتماعیتون اولین مکانیه که شما دلتون میخواد محتوای شما در اونجا منتشر بشه.اما خوبه که بعد از اینا به مکان های عمومی تر مثل آپارات، یوتیوب و… هم فکر کنید.

 

5 – ترویج و اشاعه

شما باید این بخش از کار رو بیشتر جدی بگیرید، چون بیشترین اثر گذاری در همین بخش نهفتست.

انواع فنون تبلیغاتی برای ترویج محتوای منتشر شده توسط شما وجود داره.مطمئن باشید بدون تبلیغات میزان موفقیت شما به حداقل خواهد رسید.

 

 

6 – اندازه گیری

برای این بخش از منابع خارجی اسم بهتری پیدا نکردم.شما اگه پیدا کردید خودتون جایگزین کنید.

تو این بخش شما باید محتوایی که منتشر کردید رو تا مدتی تحلیل کنید.برای اینکار میتونید از ابزار های مختلفی مثل Google Analytics و تجزیه و تحلیل بومی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. تو نسخه بیزنس اینستاگرام هم یه همچین چیزی وجود داره.به عنوان مثال اگه تشخیص دادید که مشتریان شما بیشتر ویدئوهای شمارو دیدن سعی کنید که بیشتر روی ویدئو مانور بدید تا مثلا فایل های صوتی.برای اینکار میتونید از قاعده 80/20 کمک بگیرید.

 

7 – استفاده مجدد و تکرار

به طور خلاصه بگم اگه محتوایی رو در قالب خاصی منتشر کردید و استقبال خوبی ازش شد، میتونید همون محتوارو درجای دیگه ای و یا در قالب دیگه ای هم منتشر کنید تا باز هم اون اقبال رو  از مخاطبینتون ببینید.مثلا اگه یه فیلم تو یتویوب گذاشتید که جلب توجه زیادی کرده میتونید اون رو تبدیل به یه پست وبلاگی کنید تا بازهم دیده بشید و یا برعکس.

 

نویسنده :سید محمد سید مهدی زاده

پیج : instagram.com/savadology

1 دیدگاه

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.